“La llavor es desperta en un món estrany i desert; l’oracle li ha anunciat que té la missió de créixer i fer canviar el món. Ella, però, no sap pas per on començar un inevitable viatge que la portarà a conèixer l’amor, el mal i la guerra, una guerra de la que no podrà escapar…”

Aquesta és la història de fons de “La Llavor”, un projecte musical produït a l’escola de música Esclat, de Manresa. En motiu dels 40è aniversari, l’escola sencera s’ha abocat en la creació d’aquesta obra musical, composada per David Martell a partir de la idea original i els textos de Cristina Zafra. El projecte La Llavor mourà més de 250 alumnes sobre l’escenari del Kursaal, el dia 14 de Maig, d’edats compreses entre 3 i 18 anys, i no ha estat concebut només com a projecte artístic, sinó que ha estat l’eix pedagògic del curs, i s’ha articulat de diferents maneres tenint en compte les edats i necessitats dels alumnes.

La música de la Llavor ens transportarà a diferents paisatges i situacions. Comença amb una introducció on a través de la percussió corporal es va creant mica en mica un ritme cada cop més complex que anuncia el naixement de la vida i segueix amb un contrast d’elements volàtils com el vent amb elements punyents com el foc. L’aparició d’un monstre animal fa que la música evolucioni cap a uns ritmes d’estil més punk i obstinats evocant més l’èpica per aconseguir la victòria final que retornarà pau i vida altre cop.

Els alumnes han treballat en la part musical d’aquesta obra, un treball vocal, coreogràfic i instrumental (en aquest sentit, els alumnes de SAMI interpreten una composició per a instruments d’orff de Pep Torras, i alguns alumnes de combo també formen part de la base instrumental de professors que tocarà en directe durant l’espectacle). Però d’altra banda, també han participat en tot el procés creatiu de la globalitat de l’espectacle, des del disseny i creació d’escenografies, l’elaboració de vídeos per projectar, la creació de coreografies o el treball del so a través de l’edició d’audios. Un altre aspecte pedagògic a destacar és que els alumnes més grans han apadrinat els més petits per tal de poder-los ajudar durant tot l’espectacle i fer-se’n responsables, afavorint així els vincles entre diferents edats.

 

 

 

 

 

 

 

Tags: